reklama

Raz musí prísť aj to dobre

Stáva sa mi, že idem po ulici a stretnem napríklad bývalého učiteľa, suseda alebo niekoho iného z môjho okolia. Všetci nahodia milý úsmev: „Jeeej Lenka, ako sa máš?" Hneď druhá otázka v dnešnej dobe zväčša býva: „A kde robíš?"  A ja sa idem prepadnúť pod zem pre odpoveď, ktorú musím povedať: „Nepracujem." To, že sa vzápätí opýtajú, prečo, snáď ani nemusím spomínať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Nemám malé dieťa, kvôli ktorému by som musela odchádzať z práce vždy ak by mi zo škôlky zavolali, že je sa niečo deje. Nemám ani starých rodičov, pre ktorých by som musela odchádzať z práce aby som ich odviedla na všelijaké vyšetrenia. Nie som ani obyčajný flákač, ktorý by každú chvíľu volal šéfovi a s výmyslami o chorobe, že do konca mesiaca neprídem. Nech sa hoci aj postaví na hlavu. Ja v tej práci chcem byť. Som mladá a zdravá. Mám dokončenú školu a môžem bez hanby napísať, že celkom dobre ovládam jeden zo svetových jazykov. Deň čo deň posielam životopisy do rôznych firiem od administratívy až po predavačku v obchode. A deň čo deň sa pýtam: Prečo mi stále chodia na e-mail len odmietavé odpovede? Alebo mám naozaj prijať prácu, kde budem 8 hodín a dostanem 3 eurá?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chodievať osobne do predajní, kde niekoho hľadajú, je tiež zaujímavý zážitok. Zmätené pohľady majteľa a jeho koktavé hľadanie odpovede. Lístok na dverách jasne hlása, že niekoho hľadajú. Len tam zabúdajú dopísať, že na miesto už dávno dosadil susedku, známu, či niekoho z rodiny. Hold nemáme všetci mamičku, ktorá všetko vybaví. Som naštvaná a smutná.

Pred časom som si myslela, že po škole budem môj najväčší problém, že nemám prax. Teraz, ale vidim, že to vôbec nie je o skúsenostiach, ale o tom na akých miestach človek pozná ľudí. Ako povedal Morpheus v Matrixe: „Vítej v reálném světě, Neo."

Asi si teraz povieš, milý čitateľ môjho prvého článku: Dostáva si pekne príspevky od štátu a ja na ňu musím robiť! Mrzí ma, že Ťa sklamem no práve za to , že som zdravá a mladá suma, ktorú mam mesačne k dispozícií je takáto: 0. Páči sa Ti? Však radšej budem zdravá a bez peňazí ako chorá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mladí ľudia podliehajú depresiám preto, že si nemôžu nájsť prácu a to sa kedysi firmy o zamestnancov bili. Nebolo to zas až tak dávno. Mladý človek ledva zmaturoval a už aj išiel makať. To si neviem ani len predstaviť. Niekedy si len smutne pomyslím: Škoda, že som v tej dobe nežila. Bolo by to jednoduchšie. Inokedy si zas optimisticky poviem, že po zlých časoch predsa raz musí prísť aj to dobré....

Lenka Pichová

Lenka Pichová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ja by som sa charakterizovala ako úplne obyčajné dievča, no veľa ľudí mi tvrdí, že som trochu divná. Pri čítaní mojich článkov prídete na to čo z toho je pravda... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu